Baza noclegowa 150 m.n.p.m.
Dzień 1
Trasa: Gołdap, Kozaki, Pogorzel, Kowale Oleckie, Stożne i powrót tą samą drogą. Asfalt autostrada nic dodać nic ująć.
Dystans 58 km, AVS 31,38 km/h Vmax 62,60 km/h przewyższenie 359 m maks. wys. 240 m.n.p.m.
Dzień 2
Trasa: Gołdap, Kozaki, Wrotkowo, Wikasy, Grabowo, wjazd na Piękną Górę 272 m.n.p.m. dług. 1 km przewyższenie 70 metrów śr nach 6,7 %, Gołdap do granicy Państwa.
Dystans 48 km, AVS 29,47 km/h Vmax 51,20 km/h przewyższenie 438 m maks. wys. 272 m.n.p.m.
Dzień 3
Trasa: Gołdap, Dubeninki, Przerośl, Filipów, Kowale Oleckie, Gołdap.
Dystans 74 km, AVS 31,37 km/h Vmax 53,40 km/h przewyższenie 521 m maks. wys. 240 m.n.p.m.
Dzień 4
Trasa: Gołdap, Jabłońskie, Różyńsk Wlk., Boćwinka, Banie Mazurskie i nawrotka do Gołdapi.
Dystans 57,5 km, AVS 30,90 km/h Vmax 52 km/h przewyższenie 349 m maks. wys. 223 m.n.p.m.
Dzień 5
Dookoła Suwalskiego Parku Krajobrazowego
Trasa: Gołdap, Dubeninki, Przerośl, Kruszki, Jeleniewo, Rutka Tartak skręt na Poszeszupie podjazd ok 1 km stromy, podjazd na górę Rowelską najwyższą w tym regionie dł. 3,2 km śr. nach. 3,9 %, przewyższenie 124 m wysokość 290 m.n.p.m., Wiżajny, Żytkiejmy, Błąkały i podjazd 1,6 km średnie nachylenie 3,6 % przewyższenie 57 metrów 2 serpentynki, Gołdap.
Dystans 116 km, AVS 29,88 km/h Vmax 72 km/h przewyższenie 1003 m maks. wys. 290 m.n.p.m.
PODSUMOWANIE
Na wstępie polecam każdemu cykliście ten region Polski, naprawdę można napisać że jest to przedsmak Bieszczad, piękne widokowo tereny z licznymi pagórkami, wzgórzami, drogi główne w bardzo dobrym stanie, gorzej troszkę z bocznymi drogami ale da się jechać troszkę tylko średnia prędkość spada, dużo jezior,rzek no i oczywiście mnóstwo bocianów.
5 dni jazdy 354 km AVS średnie 30,70 km/h największa prędkość 72 km/h przewyższenie całkowite 2670 metrów, Najw. wysokość 290 m.n.p.m.
BIESZCZADY sierpień 2014 r.
Baza noclegowa Cisna 550 m.n.p.m.
Dzień 1
Trasa: Cisna, Majdan, Roztoki Górne wjazd na przełęcz pod Roztokami 780 m.n.p.m. (ok. 1,9 km przewyższenie 100 m) następnie zjazd, potem jazda leśną ścieżką polsko-słowacką z mocnym podjazdem pod Kiczerkę (przełęcz Prysipce) 815 m.n.p.m. W sumie to żałuję że wdałem się na taką dróżkę, gdyż asfalt był przez ok 16 km posypany żwirem podjazd jakoś wszedł natomiast zjazd był makabryczny zjeżdżałem z góry 15 km/h pilnując tylko żeby się nie wywrócić. Dojechałem do wioski Żubracze nast wjazd na przełęcz Przysłup Przy Słopce 778 m.n.p.m. zjazd tylko do Maniowa i wjazd z drugiej strony potem już z powrotem do Cisnej przez Żubracze i Majdan.
Dystans 45,5 km przewyższenie 710 m.n.p.m.
Dzień 2
Start: Cisna wjazd na przełęcz nad Habkowicami (Jabłońska Góra) 738 m.n.p.m., Baligród, Stężnica kolejna przełęcz pod Lipowcem 660 m.n.p.m. ostatnie 1,5 km ścianka 12 %, Górzanka, Wołkowyja, Bukowiec, Następnie droga zrobiła się niesamowicie kręta cały czas góra dół i takie są właściwie Bieszczady Terka, Buk, Dołżyca, Cisna. Trasa wymagająca mimo że taka krótka.
Dystans 53 km AVS 29,05 km/h V max 73,98 km/h przewyższenie 746 m.
Dzień 3
Start: Cisna, Komańcza to już Beskid Niski, Rzepedź, Szczawne podjazd w Kulaszne w połowie podjazdu kościółek i dzwonnica kilka agrafek przew. ok 190 m takie wyszło mi z licznika z gps-a może nieco się różnić, Czaszyn, Tarnawa Dolna, Zagórz i nawrotka bo pomyliłem trasę, Tarnawa Dolna, Tarnawa Górna, podjazd na przełęcz pod Gruszką 500 m.n.p.m., Łukowe, Kalnica wjazd na przełęcz Pod Gabrów Wierchem 568 m.n.p.m. Mchawa, Baligród tym razem wjazd na przełęcz nad Habkowicami (Jabłońska Góra) Cisna.
Dystans 123 km AVS 27,49 km/h Vmax 75,29 km/h przewyższenie 1609 m.
Dzień 4
Start: Cisna, Dołzyca, Buk, Terka, Bukowiec, Wołkowyja podjazd w stronę Polańczyka przew. ok 120 m, Solina, Bóbrka mocny podjazd pod Jawor ok. 300 m pzrewyższenia na wys 683 m.n.p.m. zjazd nad jezioro solińskie i znowu z drugiej strony wjazd na przełęcz Jawor zjazd do Soliny i podjazd z Zabrodzia ok. 140 m. przew. Myczków, Polańczyk i kolejny podjazd do Wołkowyja ok 120 m. przew. Terka, Buk, Dołżyca, Cisna. Trasa była naszpikowana licznymi podjazdami do tego temperatura 30 stopni, generalnie łatwo nie było.
Dystans 99 km, AVS 26,04 km/h V max 68,06 km/h przew. 1953 m.
Dzień 5
Start: Cisna, Majdan, Żubracze, Maniów, Osławica, wjazd w Beskid Niski, Radoszyce, wjazd na przełęcz Beskid Pod Radoszycami 668 m.n.p.m. ( z 500 m.n.p.m ok. 4 km) kilka serpentyn zjazd na Słowację do Paloty i podjazd od Słowackiej strony na przełęcz Beskid. Podjazd bardziej wymagający dłuższy bo ok. 5 km z większym przewyższeniem z pięknymi widokami na góry, powrót tą samą drogą do Cisnej.
Dystans 83 km AVS 28,06 km/h Vmax 74,27 km/h przewyższenie 1150 m.
Dzień 6
Start: Lesko podjazd na przełęcz pod Gruszką 500 m.n.p.m nastepnie zjazd znowu do Leska potem już jazda w górach Słonnych, Bezmiechowa Dolna, Bezmiechowa Górna następnie sowita wspinaczka na szybowisko w Bezmiechowej 620 m.n.p.m. niezła ścianka miejscami 18 % ale dałem rade (3km przew. ok 250 m) z góry piekny widok na Bieszczady i Beskid Niski, zjazd Monastrzec, Załuż, Wujskie następnie piękny wjazd na przełęcz Przysłup (5 km przew. ok 300 m) dlatego jest piekny gdyż liczy aż 11 serpentyn chyba żaden podjazd w Polsce nie ma tylu agrafek. Na górze punkt widokowy, z którego rozciaga się wspaniała panorama gór, zjazd do Tarnawy Wołoskiej i powrotna wspinaczka na tę samą przełęcz z tej strony występuje tylko 5 serpentyn, więcej jest za mocnych prostych długość i przewyższenie podobne, zjazd do Wujskie gdzie odbiłem na jeszcze krótki podjazd w Wujskie (ok 2,5 km przew. 130 m) Znowu zjazd, Załuż, Łukawica, Lesko. I ta trasa również dała mi nieźle w kość 5 mocnych podjazdów i temperatura 32 stopnie.
Dystans 79,26 km, AVS 24,8 km/h V max 71,62 km/h przew. 1443 m.
Dzień 7
Start: Cisna, Dołżyca, Krzywe, Smerek, Wetlina, wjazd na przełęcz Wyżna najwyższa w Bieszczadach 872 m. n.p.m., Brzegi Górne, Dwernik, Smolnik, Lutowiska tutaj kilka mocnych hopek, Czarna Górna, wjazd na przełęcz pod Ostrem(Kolasznia) 710 m.n.p.m. podjazd praktycznie cały czas w lesie dopiero na szczycie widok na Bieszczady wysokie (z drugiej strony podjazd od Polany treściwszy, większe przewyższenie, dłuższy, więcej serpentyn i lepsze widoki) nast. przełęcz pod Otrytem 550 m.n.p.m, Rajskie, Sakowczyk wjazd na przełęcz pod Tołstą 540 m.n.p.m., Terka, Cisna.
Dystans 101,7 km AVS 28,17 km/h Vmax 68,91 km/h przew. 1442 m
Dzień 8
Start: Cisna, Dołżyca, Terka, przeł. pod Tołstą 110 m przew., zjazd do Zawozu nad jezioro solińskie nast. podjzad ok 3 km przew. 170 m. Powrót tą samą drogą do Cisnej.
Dystans 49,36 km AVS 28,8 km/h Vmax 69,8 km/h przew. 774 m.
PODSUMOWANIE
Miałem przyjemność pojeździć w Beszczadach, Górach Słonnych i Beskidzie Niskim. Przejechałem 633,5 km ze średnią 27,5 km/h Maksymalna prędkość na zjeździe to 75,29 km/h max. wys. 872 m.n.p.m. całkowite przewyższenie 9827 metry.
KARKONOSZE kwiecień 2014 r.
Baza noclegowa Sosnówka 385 m.n.p.m.
Dzień 1
Trasa: Sosnówka Dolna, Karpacz Św. Wang 821 m.n.p.m (przewyższenie 455 metrów), jeżdzenie po Karpaczu, wjazd na górę Księżą 628 m.n.p.m. trasa wiodła przez las więc widoków brak ogólnie nie polecam wąska droga i dziurawa, podjazd pod Staniszów i w stronę góry Grodna.
Dystans 45 km, przewyższenie 964 metry.
Dzień 2
Trasa: Sosnówka, Zachełmie i wjazd na przełęcz Zachełmską 590 m.n.p.m. potem lekko w dół i wspinaczką w stronę przełęczy Karkonoskiej ale tylko do szlabanu, zjazd drogą Sudecką do Borowic, Przesieka, Podgórzyn, Miłków, podjazd do Karpacza Św. Wang następnie zjazd do Sosnówki.
Dystans 50 km, przewyższenie 1045 metrów.
Dzień 3
Trasa wyglądała tak: Sosnówka, Podgórzyn, Sobieszów, Piechowice, wspinaczka do Jagniątkowa przez Michałowice (widoki między innymi na Śnieżne Kotły) przewyższenie ok 240 metrów na 4 km, zjazd do Sobieszowa, Sosnówka, Miłków, Mysłakowice, Łomnica Następnie jazda przez Rudawy Janowickie, Karpniki, Strużnica, przełęcz pod Średnicą 585 m.n.p.m., Kowary i powrót do bazy w Sosnówce.
Dystans 75 km, AVS 27,9 km/h Vmax 66 km/h amplituda 863 metry.
Niestety na obszerniejszą jazdę nie mogłem sobie pozwolić, pogoda nie dopisała, poza tym urlopowałem się z rodziną, plany miałem inne na podbój czeskich karkonoszy w rejonie Peca pod Śnieżką, ale to już innym razem jak zdrowie pozwoli.
Wysokość 250 m.n.p.m.
Trasa: Radziszów, Wola Radziszowska, Jurczyce, Gołuchowice, Polanka Hallera, Przytkowice, Zebrzyowice,Kalwaria Zebrzydowska, Lanckorona (podjazd na wysokość 450 m.n.p.m.), Jatrzębia, Sułkowice, Biertowice, Krzywaczka, Radziszów (Beskid Makowski)
Dystans 54,3 km AVS 26,3 km/h V max 65,9 km/h czas jazdy 2:04
Baza noclegowa Słotwiny 668 m.n.p.m.
Dzień 1
Trasa: Krynica, przełęcz Huta 742 m n.p.m., Mochnaczka Wyżna, Mochnaczka Niżna, Tylicz, Powroźnik, Jastrzębik, Złockie, Muszyna, Krynica.
Dystans 48 km, AVS 29,4 km/h, V max 59,1 km/h czas jazdy 1:37
Dzień 2
Trasa: Krynica, Muszyna, Piwniczna, Mnisek nad Popradem, wjazd na przełęcz Vabec 766 m n.pm., Stara Lubovna, Plavnica, Plavec, ubotin, Kamenica, Lubotin, Leluchów, Muszyna, Krynica.
Dystans 131,39 km AVS 27,5 km/h V max 67,6 km/h czas jazdy 4:46
Dzień 3
Trasa: Krynica, Muszyna, Leluchów, Circ, Obrucne, Makov, Gerlachov, Kurov, przełęcz Tylicka 683 m.n.p.m. (od Słowackiej strony dużo dłuższa i sztywniejsza), Muszynka, Tylicz, Krynica.
Dystans 76 km AVS 26,7 km/h V max 74,8 km/h czas jazdy 2:51
Baza noclegowa Wierch Kurucowy 900 m.n.p.m.
Dzień 1
TOUR DE POLOGNE dla amatorów
Znajomy namówił mnie na start w wyścigu i chyba miał rację, bo impreza została świetnie przygotowana. Na każdym skrzyżowaniu policja skutecznie przepuszczała kolarzy, a kibice którzy byli na całej trasie dodawali otuchy. Udział w TdP potraktowałem raczej jako dobrą zabawę niż ściganie się na maksa. Nie znałem w ogóle trasy, nie wiedziałem że będą na trasie tak trudne podjazdy i tak szybkie kręte zjazdy. Mimo, że trasa liczyła tylko niecałe 32 km i tak dała mi nieźle w kość, a do tego palące słońce. Na trasie wystapiły 3 mocne podjazdy oto one. 1. Podjazd pod Ząb 2. Podjazd pod Gliczarów Górny krótki ale bardzo stromy niektórzy zsiadali z roweru 3. Podjazd pod Bukowinę Ttarzańską od strony Gliczarowa)
Trasa: Bukowina Tatrzańska, Poronin, Suche, Ząb, Sierockie, Leszczyny, Biały Dunajec, Gliczarów Górny, Bukowina Tatrzańska Dystans 31,8 km 1175 kolarzy 384 w OPEN, MA-3 124 miejsce czas 01:19:47 średnia ok 24 km/h
Dzień 2
Trasa: Bukowina Tatrzańska, przełęcz Głodówka 1104 m n.p.m., Małe Ciche (stacja narciarska), powrót Murzasichle, Poronin, Olcza, Zakopane, Kościelisko wjazd na Gubałówkę 1126 m n.p.m. 2 km 10-12 %, zjazd Ząb (najwyżej położona wieś w Polsce), Suche, Poronin, Bukowina Tatrzańska.
Dystans 69,89 km, AVS 24,3 km/h, V max 66 km/h czas jazdy 2:52
Dzień 3
Trasa: Bukowina Tatrzańska, Leśnica, Szaflary, Bór, Gronków, Trybsz, wjazd na przełęcz Trybską 745 m n.p.m., trudny zjazd, podjazd do Czarna Góra 900 m n.p.m., Jurgów, znowu bardzo trudny podjazd do Brzegi 900 m.n.p.m., Bukowina Tatrzańska.
Dystans 55,76 km AVS 25,2 km/h, V max 66,4 km/h czas jazdy 2:13
Baza noclegowa - HABOVKA 731 m.n.p.m.
Dzień 1
Start: Habovka, Oravice (Termalne źródła), Vitanova, Liesek, Trstena, wzdłuż jeziora Orava, Stanicka Osada, nawrotka do Tvrdosin, Nizna, Podbiel, Habovka.
Trasa aklimatyzacyjna, łatwa technicznie, bez specjalnie trudnych podjazdów.
Dystans 70km, AVS=28,0 km/h, Vmax=61,6 km/h czas jazdy 2:30, przewyższenie 560 m.
Dzień 2
Start: Habovka, Podbiel, Oravsky Podzamok, Bziny, Pucov, Pokrywac, podjazd 16 %, Osadka, podjazd 8 % na przełęcz Vchvarta 820 m.n.p.m., Lucky, Bobrovnik przy jeziorze Liptovska Mara, wjazd na przełęcz 1109 m.n.p.m. 7% bardzo sztywne momenty 12 % niestety bez specjalnych widoków, Zuberec, wjazd na Rohacky Bufet 1350 m.n.p.m. Bardzo ciężka wspinaczka (ostanie 4,5 km przewyższenie 350 m co daje srednie nachylenie w granicach 8%), następnie zjazd do Habovka.
Dystans 132,5 km, AVS=24,7 km/h, Vmax=71 km/h, czas jazdy 5:22 przewyższenie 1790 metrów.
Dzień 3
Start: Galovany (550 m.n.p.m.), Liptovsky Mikulas, dolina Demanowska, podjazd do Jasna 1150 m.n.p.m., powrót do Liptovsky Mikulas, Partizanska Lupca, wjazd na przełęcz Prievalec 10% wysokość 1100 m.n.p.m., powrót do Galovany.
Dystans 104 km, AVS= 24,8 km/h, Vmax=63,1 km/h, czas jazdy 4:11, przewyższenie 1420 metrów.
Dzień 4 Królewski etap
Start: Około 5 km na leśnym parkingu przed Podbanske 850 metrów, następnie trawersem wzduż Tatr wysokich najwyżej położony punkt to 1270 m.n.p.m., Tatrzańska Łomnica, wjazd do pośreniej stacji kolejki linowej na Łomnicę 1178 m.n.p.m. (bardzo sztywny podjazd maksymalne nachylenie na 100 m 14 % a na 50 m 23 %) wjazd na kolejny podjazd na Hrebienok na wysokość 1289 m.n.p.m. Również i ten podjazd okazał się nie lada wyzwaniem choć miał tylko ok 3,5 km długości. Maksymalne nachylenie na 100 m to 15 % a na 50 m 16 %. Często na moim liczniku gościła liczba 8-9 km/h. Więc kręcenie było typowo siłowe, niedało się inaczej na przełożeniu 39-25. Przydało by się 34-25 lub nawet 39-27. Teraz dopiero to co nas czekało, to była prawdziwa rodem alpejskich tourów wspinaczka. Wjazd na Sliezsky dom na wysokość 1670 metrów. Jest to zarazem najwyższy szosowy podjazd na Słowacji. Końcówka podjazdu niesamowita, na górze jeziorko i widok na grań, zabrakło tylko pogody bo chmury przysłaniały szczyty gór, kręta wąska szosa , niestety asfalt pozostawia wiele do życzenia, ale i tak warto było tyle się pomęczyć dla tak wspaniałych przeżyć estetycznych. W zasadzie był to najcięższy podjazd jaki miałem okazję podjeżdzać na rowerze szosowym. Przewyższenie ok 670 metów na odcinku 7 km daje średnie nachylenie około 9,7 %. Maksymalne nachylenie na 100 m 17 % a na 50 m 20 %. Po tych 3 podjazdach burczało już w żołądkach więc postanowiliśmy udać się z powrotem do Podbanske.
Dystans 111,60 km, AVS=21,9 km/h, Vmax=71 km/h, czas jazdy 5:05, przewyższenie 2220 metrów.
Dzień 5
Start: Habovka, Podbiel, Oravsky Pozdzamok, wjazd na przełęcz Prislop 808 m.n.p.m. Następnie zjazd z przełęczy do Hrustin z moją rekordową prędkością 80,3 km/h , Lokca, Tvrdosin, Podbiel, Zuberec, Habovka.
Dystans 87,75 km, AVS=28,1 km/h, Vmax=80,3 km/h, czas jazdy 3:08 przewyższenie 750 metrów.
PODSUMOWANIE: 5 dni jazdy=505,85 km daje 101,2 km dziennie przewyższenie 6740 metrów, maksymalna prędkość na zjeździe 80,3 km/h
Krościenko nad Dunajcem wysokość 420 m.n.p.m.
Dzień 1
Start: Krościenko nad Dunajcem, Szczawnica, Szlachtowa, Jaworki, Biała Woda, powrót przez Homole, Jaworki, Szlachtowa, Szczawnica, następnie drogą pienińską wzdłuż Dunajca do Słowacji, Lesnica, wjazd na przełęcz Lesnicke Sedlo 720 m.n.p.m. Podjazd miejscami 12 %, następnie powrót do Krościenka.
Dystans: 44,83 km AVS=25,9 km/h, Vmax=70,4 km/h, czas jazdy 1:44
Dzień 2
Start : KnD, Grywałd, wjazd na przełęcz Osice 668 m.n.p.m., Czorsztyn, Sromowce Wyżne, Niedzica, Kacwin, Łapsze Niżne, Wyżne Łapsze, Trybsz, Krempachy, Frydman, Dębno, wjazd na przełęcz Snożka 653 m.n.p.m. 10%, Kluszkowce, KnD.
Dystans: 79,71 km AVS=28,1 km/h, Vmax=62,5 km/h czas jazdy 2:50
Dzień 3
Trasa biegła między Pieninami a Beskidem Sądeckim
Start: KnD, Grywałd, Kluszkowce, wjazd na przełęcz Snożka tym razem od drugiej strony, wjazd łagodniejszy, Dębno, Knurów, długi ok 6 km podjazd do Ochotnica G., Ochotnica Dolna, Tylmanowa, KnD.
Dystans:57 km, AVS=28,7 km/h, Vmax=62,1 km/h czas jazdy 1:59
Dzień 4
MAGURA SPISKA
Start: KnD, Wjazd przez Hałuszową ok. 10 % na przełęcz Osice, Sromowce Wyżne, Spiska stara Ves, Relov, wjazd na przełęcz Magurske Sedlo 949 m.n.p.m., Vojnany, Podhorany, Toporec, Velka Lesna Velky Lipnik, wjazd na przełęcz Lesnicke Sedlo, Lesnica, Szczawnica, KnD.
Dystans: 83 km, Avs=25,6 km Vmax= 70,5 km/h czas jazdy 3:14
Dzień 5
Wzdłuż Magury Spiskiej i Tatr Bielskich
Start: KnD, Niedzica, Łapsze Niżne, Wyżne Łapsze, bardzo stromy podjazd do Łopszanki końcówka 15 %, Jurgów, Podspady, Zdiar, Lendak, Vyborna, Slovenska Ves, Wjazd na przełęcz Magurske Sedlo, Relov, Spiska Stara Ves, wjazd na przełęcz Osice z drugiej strony, Hałuszowa, KnD.
Dystans 115,81 km, AVS=25,4 km/h, Vmax=69,9 km/h, czas jazdy 4:34
Środkowe Morawy pasmo górskie JESENIKI (BELA pod PRADEDEM) wysokość 499 m.
Dzień 1
Start: Bela pod Pradedem, Lipowa-Lazne, wjazd na przełęcz Ramzova ok 740 m., następnie zjazd i powrót, potem odbicie na Horni Lipova, kawałeczek pod górę, następnie zjazd, potem odbicie na Lipova-Lazne jaskinia, tu na torach feralne przebicie dętki dodatkowo deszcz, powrót do Bela pod Pradedem.
Dystans: 42,77 km, czas jazdy 1:42, AVS=25,3 km/h, Vmax=60,2 km/h PRZEWYŻSZENIE 535 metrów.
Dzień 2
Start: Bela pod Pradedem, Horni Domasov, wjazd na przełęcz Cervenohorske sedlo 1013 m.,następnie zjazd bardzo niebezpiecznymi serpentynami, następnie znowu przepiękny wjazd na zbiornik Dlouhe Strane Horni (elektrownia wodna). Na samym szczycie byliśmy na wusokości 1342 m.n.p.m. (przewyższenie 840 metrów). Okrążyliśmy potężny zbiornik i znowu bardzo stromy i niebezpieczny zjazd, rozsypany żwir i bardzo ostre zakręty. Zjechaliśmy do miejscowości Loucna nad Desnou, potem Kocianov i znowu podjazd na przełęcz Premyslovskie sedlo, Nove Losiny, Branna, Ostruzna, Ramzova, Lipova-Lazne, Bela pod Pradedem.
Dystans: 89 km, czas jazdy 4:04, AVS=21,9 km/h, Vmax=71,6 km/h PRZEWYŻSZENIE 1875 metrów.
Dzień 3
Start: Bela pod Pradedem, Lipova-Lazne, Jesenik, Vapenna, Zulova, Cerna Voda, Stara Cervena Voda, potem mocny leśny podjazd do Supikovice, Pisecna, kolejny mocny podjazd na wys.790 m., do Reiviz, (przewyższenie 413 metró),Dol. Udoli, Zlate Hory, potem znowu 2 podjazdy do Hermanovice, Horni Udoli, Dol. Udoli, znowu mocny podjazd do Reiviz ok 300 metrów przewyższenie 300 metrów, Jesenik, Bela pod Pradedem.
Dystans: 103,13 km, czas jazdy 4:23, AVS=23,6 km/h, Vmax=63,1 km/h, PRZEWYŻSZENIE 1660 metrów.
Dzień 4
Start: Bela pod Pradedem i od razu pierwszy mocny podjazd na Vidly (przełęcz Sedlo Videlscy) przewyższenie 430 metrów, następnie zjazd i podjazd Karlova Studanka i bardzo mocny podjazd na sam szczyt 1491 m. (PRADZIAD) To jest najwyższy punkt, na który wjechałem rowerem szosowym. Podjazd był długości ok 10 km, przewyższenie....Z pradziada zjechaliśmy do Karlowa Studanka, zjazd do Vrbno pod Pradedem, następnie znowu 4 już podjazd na przełęcz Sedlo Videlscy i zjazd do Bela pod Pradedem.
Dystans: 71,93 km, czas jazdy 3:19, AVS=21,7 km/h, Vmax=68,3 km/h PRZEWYZSZENIE 1710 metrów.
Dzień 5
Start: Bela pod Pradedem, Jesenik, Pisecna, Mikulovice, Zlate hory, pierwszy podjazd na przełęcz biskupia kopa ok 700 m.n.p.m. (przewyższenie 300 metrów, Petrovice, Janov, Jindrichov, Tremesna, Mesto Albrechtice, Holcovice, Hermanovice, Reiviz, Jesenik , Bela pod Pradedem. W sumie mieliśmy na trasie 3 mocne podjazdy. Jechaliśmy wzdłuż gór Opawskich.
Dystans: 105 km, czas jazdy 4:01, AVS=26,1 km/h, Vmax=63,7 km/h, PRZEWYŻSZENIE 1300 metrów.
Dzień 6
pasmo górskie KARKONOSZE (Benecko) wysokość 864m. n.p.m.
Start: Benecko, zjazd do Vrchlabi, wspinaczka na przełęcz karkonoską 1198 m.n.p.m. przez Spindleruv Mlyn, z przełęczy zjazd do Vrchlabi, Jilemnice, podjazd do Benecko.
Dystans: 73,48 km, czas jazdy 2:54, AVS=25,3 km/h, Vmax=68,8 km/h, PRZEWYŻSZENIE 1220 metrów.
Dzień 7
pasmo góry IZERSKIE-pętla wokół tych gór
Start: Tanvald, Albrechtice, Jozefuv Dul, Hrabetice, Liberec, Mnisek, Raspenava, Hejnice, długi mocny podjazd na wys. 870 m.n.p.m. Billy Potok, Tanvald. W sumie 5 mocnych podjazdów. Trasa ładna widokowo.
Dystans: 78,32 km, czas jazdy 3:13, AVS=24,4 km/h, Vmax=63,1 km/h PRZEWYŻSZENIE 1200 metrów.
Dzień 8
pasmo górskie KARKONOSZE
Start: Benecko i zjazd do Stepanice Dolne, następnie najdłuższy bo 26 km, i najtrudniejszy podjazd jaki miałem okazje pokonać na Wielki Szyszak prawie na sam szczyt. Udało nam się wjechać na 1409 metrów co daje 975 metrów przewyższenia. Vitkovice, Paseky, podjazd od drugiej strony do Benecko.
Dystans: 68,64 km, czas jazdy 3:16, AVS=21,0 km/h, Vxax=64,5 km/h, PRZEWYŻSZENIE 1700 metrów.
PODSUMOWANIE
Przejechaliśmy wraz z Wojtkiem 3 pasma górskie: JESENIKI, KARKONOSZE i G.IZERSKIE.
8 dni jazdy codziennej, łączy dystans 632,27 km, co daje 79 km dziennie. Czas spędzony na rowerze 1612 minut czyli prawie 27 godzin ponad 3 h dziennie. Śr AVS=23,66 km/h. Maksymalna prędkość na zjeździe 71,6 km/h. Łączne PRZEWYŻSZENIE 11200 metrów.
1.Wielka pętla bieszczadzka (przepiękna trasa, mały ruch samochodowy, asfalcik cymes, mekka dla kolarzy POLECAM) Trasę tą pokonaliśmy razem z Wojtkiem 21.09.2006 r. Dystans trasy 147,95 km śr V=28,02 spalone kalorie 4126 tętno max 191, tętno średnie 155, V max 68,40 czas jazdy 5:20
Start: Hoszów, Zadwórze, Rabe, Żłobek, Czarna Górna, Lutowiska, Smolnik, Pszczeliny, Ustrzyki Górne, Brzegi Górne, Wetlina, Cisna, Łubne, Bystre, Baligród, Lesko, Uherce Mineralne, Olszanica, Ustrzyki Dolne przewyższenie 1668 m
Profil trasy i link do mapki http://www.gpsies.com/map.do?fileId=trfefywafgbwbxkz
2.Mała pętla bieszczadzka (przepiękna trasa bardzo wymagająca, mały ruch samochodowy, asfalcik cymes, mekka dla kolarzy POLECAM) Trasę tą pokonaliśmy razem z Wojtkiem 22.09.2006 r. Dystans trasy 91,10 km śr V=25,70 spalone kalorie 2614 tętno max 188, tętno średnie 155, V max 59,81 czas jazdy 3:33
Start: Hoszów, Ustrzyki Dolne, Olszanica, Uherce Mineralne, Solina, Polańczyk, Wołkowyja, Bukowiec, Olchowiec, Chrewt, Czarna Górna, Rabe, Zadwórze przewyższenie 1225 m
Profil trasy i link do mapki http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ufwwmhklckmnjyqv
3.Pętla karkonoska (chyba najlepsza trasa jaką dotychczas jechałem, jedna z największych przełęczy górskich w Polsce przełęcz Okraj 1046 m n.p.m., przepiękne widoki, dobra nawierzchnia, naprawdę trasa godna polecenia. Każy kolarz powiniec choć raz przejechać tą trasą). Trasę tę pokonaliśmy razem z Wojtkiem w czerwcu 2007 roku
Start: Przesieka, Podgórzyn, Sosnówka, Ścięgny, Kowary, Przełęcz Okraj, Svoboda, Mlade Buky, Lubawka, Bukówka, Kowary, Sosnówka, Przesieka długość trasy 122 km, przewyższenie 1966 m
Profil trasy i lnk do mapki http://www.gpsies.com/map.do?fileId=adxswwrtuhszqjps